Pengaruh Harga terhadap Keputusan Pembelian dengan Menggunakan Niat Beli Produk Skincare Skintific sebagai Variabel Intervening

Authors

  • Layinatul Masruroh STIM YKPN Yogyakarta, Indonesia
  • Muhammad Roni Indarto STIM YKPN Yogyakarta, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.35917/cb.v5i2.525

Keywords:

Price, Purchase Interest, Purchase Decision

Abstract

This research aims to determine the effect of price on purchasing decisions with purchase intention as an intervening variable in Skintific skincare products. The population in this study were consumers who had purchased and used Skintific skincare products at least twice. . The sample in this study was 103 samples. The data collection technique uses a questionnaire with Likert scale measurements and uses a purposive sampling technique. This research uses macro path analysis with the IBM SPSS Statistics 26 tool. The results of this research show: (1) Price influences purchasing decisions (2) Price influences purchasing interest, (3) Purchase interest influences purchasing decisions, (4) Price influence purchasing decisions through purchase interest

Downloads

Download data is not yet available.

References

Abu-Bader, S., & Jones, T. V. (2021). Statistical Mediation Analysis Using The Sobel Test and Hayes SPSS Process Macro. International Journal of Quantitative and Qualitative Research Methods, 9(1), 42–61. https://ssrn.com/abstract=3799204

Amanah, R. H. (2022). Pengaruh Brand Personality terhadap Keputusan Pembelian dan Minat Beli sebagai Variabel Intervening pada Produk Kosmetik Somethinc. Komversal, 4(2), 148–163. https://doi.org/10.38204/komversal.v4i2.1027

Anjarwati, M. L., Bisnis, D. A., & Diponegoro, U. (2019). Pengaruh Country Of Origin dan Electronic Word Of Mouth terhadap Keputusan Pembelian melalui Minat Beli ( Studi Pada Konsumen Sheet Mask Innisfree Di Fisip Universitas Diponegoro ). X(3), 1319– 1329.

Compas. (2022). Top 5 Brand Perawatan Wajah di E-commerce Indonesia dengan Penjualan di atas Rp 10 Miliar. Compas. https://compas.co.id/article/top-5-brand-perawatan-wajah/#:~:text=2. Skintific,sepanjang periode April – Juni 2022.

Febrianti, R. A. (2023). Pengaruh Labelisasi Halal, Harga dan Citra Merek pada Produk Kosmetik Sariayu Terhadap Keputusan Pembelian dengan Minat Beli sebagai Variabel Intervening (Studi Kasus Masyarakat Kota Salatiga).

Firmansyah, M. A. (2018). Perilaku konsumen (Issue December).Yogyakarta. Deepublish Publisher.

Ghozali, imam. (2021). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS 26 (10th ed.).

BadanPenerbit Universitas Diponegoro.

Kioek, M. A. C., Ellitan, L., & Handayani, Y. I. (2022). Pengaruh Instagram dan EWOM Terhadap Minat dan Keputusan Pembelian Konsumen Produk Skincare. Jurnal Bisnis Perfecttif, 14(1), 11–28. https://doi.org/10.37477/bip.v14i1.242

Kompas. (2023). Skintific Sukses Raih Beragam Penghargaan dan Jadi Skincare Banyak Dicari.

Kompas.

Kotler, P., & Amstrong, G. (2018). Principle of Marketing (17e ed.). Higher Education. Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing Management (15 Global). Harlow Essex.

Muhtarom, A., Syairozi, M. I., & Rismayati, R. D. (2022). Analisis Citra Merek, Harga, Kualitas Produk dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Dimediasi Minat Beli. Jurnal Manajemen, 16(1), 36–47.

Nabilah, A. N., & Anggrainie, N. (2022). Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Promosi, Brand Awareness, Brand Image dan Celebrity Endorser Terhadap Keputusan Pembelian Skincare Scarlett Whitening. Journal of Management, 5(3), 728–736. https://doi.org/10.2568/ yum.v5i3.3597

Oetomo, H. R. (2023). Indonesia Memiliki Potensi Industri Kosmetik dan Kesehatan yang Besar.

RRI.

Rakhmawati, A. (2018). Pengaruh Label Halal dan Religiusitas terhadap Minat Beli Dan Keputusan Pembelian (Studi Pada Wardah Beauty House Surabaya). 5(1), 49–59.

Rangian, M. C., Wenas, R. S., & Lintong, D. C. A. (2022a). Analisis Pengaruh Kualitas Produk, Persepsi Harga dan Brand Ambassador terhadap Keputusan Pembelian Konsumen pada Produk Ms Glow Skincare Di Kota Tomohon. Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 10(3), 284. https://doi.org/10.35794/emba.v10i3.41948

Rangian, M. C., Wenas, R. S., & Lintong, D. C. H. A. (2022b). Analisis Pengaruh, Kualitas Produk, Persepsi Harga dan Brand Ambasador Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Produk Ms Glow Skincare Di Kota Tomohon. 10(3), 284–294.

Rukmana, ivana deva. (2022). Data Penjualan MS Glow VS Skintific: Battle 2 Top Brand Pelembap Wajah Terlaris 2022. Compas.

Sayoga, J. sega D., & Prihatini, A. E. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Harga dan Word of Mouth terhadap Keputusan Pembelian pada Konsumen Natasha Skincare Candibaru Semarang. Jurnal Ilmu Administrasi Bisnis, 9(3), 232–241. https://doi.org/10.14710/ jiab.2020.28036

Schiffman, L. G., & Kanuk, L. L. (2010). Consumer Behavior (10th ed.). Pearson.

Subastian, D. V., Retno p, D. A., & Firsa, E. (2021). Pengaruh Harga, Kualitas Produk dan Celebrity Endorser Raffi Ahmad terhadap Minat Beli Produk Skincare Ms.Glow. Jurnal Manajemen Bisnis Islam, 2(1), 1–10. https://doi.org/10.24042/revenue.v2i1.7691

Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D (19th ed.). Alfabeta Bandung.

Sumaa, S., Soegoto, A. S., & Samadi, R. L. (2021). Pengaruh Kualitas Produk, Harga Dan Iklan Media Sosial terhadap Minat Beli Di E-Commerce Shopee (Studi Pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Sam Ratulangi Manado). Jurnal EMBA : Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 9(4), 304–313. https://ejournal.unsrat. ac.id/index.php/emba/article/view/36229

Tjiptono, F. (2015). Strategi Pemasaran/Fandy Tjiptono,Ph.D (4th ed.).ANDI Walgito, B. (2010). Pengantar Psikologi Umum.Yogyakarta.ANDI

Wiyono, G. (2020). Merancang Penelitian Bisnis dengan alat analisis SPSS 25 & SmartPLS 3.2.8. (2nd ed.). UPP STIM YKPN.

Downloads

Published

2024-11-18

How to Cite

Masruroh, L., & Indarto, M. R. (2024). Pengaruh Harga terhadap Keputusan Pembelian dengan Menggunakan Niat Beli Produk Skincare Skintific sebagai Variabel Intervening. Cakrawangsa Bisnis: Jurnal Ilmiah Mahasiswa, 5(2), 60–72. https://doi.org/10.35917/cb.v5i2.525

Issue

Section

Articles

Citation Check

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 

You may also start an advanced similarity search for this article.